تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۳۳
بازدید: ۲۸۲
کد خبر: ۲۶۶۷۴۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مجمع کچاد ۱۴۰۱ | اهداف بلندمدت شرکت چیست؟

‌می‌متالز - مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با حضور ۸۳.۲ درصد سهامداران امروز ۱۸ تیر ۱۴۰۱ برگزار شد. گزارش جامع و کامل نبض بورس از این مجمع را بخوانید.

به گزارش می‌متالز، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با حضور ۸۳.۲ درصد سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به به صورت حضوری و آنلاین برگزار گردید، تقی زاده مدیرعامل شرکت گزارشی از فعالیت شرکت در خصوص سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ به صورت زیر ارائه دادند:

دستاورد‌های شرکت در سال مالی مورد گزارش


کسب رکورد در تولید محصولات شرکت به گونه‌ای که میزان کل تولید از ۱۷،۲ میلیون تن در سال ۱۳۹۹ به حدود ۱۷،۵ میلیون تن در سال ۱۴۰۰ رسیده است. (افزایش ۵،۸ درصدی در تولید کنسانتره، افزایش ۲،۱ درصدی در تولید گندله، افزایش ۲،۹ درصدی در تولید شمش فولادی، کاهش ۸،۶ درصدی در تولید آهن اسفنجی و در مجموع افزایش ۱،۷ درصدی در تولید تمام محصولات شرکت).

افزایش ۶۵،۲۴ درصدی در درآمد حاصل از فروش محصولات شرکت و ثبت رکورد در فروش (به میزان ۴۵۵،۹۸۶،۳۴ میلیون ریال در سال ۱۴۰۰) و افزایش ۵۸،۵۷ درصدی در درآمد حاصل از فروش تلفیقی.

افزایش ۵۶،۷۷ درصدی در سود عملیاتی شرکت و کسب بیش از ۲۸۲،۰۲۲،۶۷۵ میلیون ریال سود عملیاتی در شرکت در سال ۱۴۰۰ و افزایش ۶۳،۳۳ درصدی در سود عملیاتی تلفیقی.

افزایش ۵۷،۶۵ درصدی در سود خالص شرکت و کسب بیش از ۲۶۹،۴۷۶،۸۹۴ میلیون ریال سود خالص در شرکت در سال ۱۴۰۰ و افزایش ۶۰،۹۴ درصدی سود خالص تلفیقی.

ارتقاء جایگاه شرکت در بازار سرمایه از لحاظ ارزش بازار از رتبه هشتم در پایان سال ۱۳۹۹ به رتبه ششم در پایان سال ۱۴۰۰.

ثبت افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۵۵،۵۰۰،۰۰۰ میلیون ریال به مبلغ ۱۱۹،۰۰۰،۰۰۰ میلیون ریال با هدف مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر، خرید دارایی‌های سرمایه‌ای و پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای (گندله سازی شماره ۲ و آهن اسفنجی شماره ۲)

کسب رکورد تولید روزانه ۱،۳۶۳ تن تولید آهن اسفنجی.

عملکرد عملیاتی شرکت


تولید کنسانتره سنگ آهن


بر اساس آمار منتشره میزان تولید کنسانتره آهن در کشور در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۹،۳ میلیون تن و میزان تولید سنگ آهن دانه بندی برابر ۹،۷ میلیون تن بوده و شرکت با سهم ۲۲.۵۶ درصدی رتبه دوم در کشور را کسب کرده است.

مجمع کچاد ۱۴۰۱ | اهداف بلندمدت شرکت چیست؟

تولید گندله


تولید گندله سنگ آهن در کشور در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۷،۵ میلیون تن بوده و شرکت با سهم ۷.۵۶ درصدی رتبه ششم در کشور را کسب کرده است.

مجمع کچاد ۱۴۰۱ | اهداف بلندمدت شرکت چیست؟

تولید آهن اسفنجی


تولید آهن اسفنجی در کشور در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲۸،۳ میلیون تن بوده و شرکت با سهم ۵.۱ درصدی رتبه ششم در کشور را کسب کرده است.

مجمع کچاد ۱۴۰۱ | اهداف بلندمدت شرکت چیست؟

تولید فولاد خام


تولید فولاد خام در کشور در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲۱،۶ میلیون تن بوده و شرکت با سهم ۲.۸۶ درصدی رتبه هفتم در کشور را کسب کرده است.

مجمع کچاد ۱۴۰۱ | اهداف بلندمدت شرکت چیست؟

اهداف بلند مدت شرکت


پروژه احداث کارخانه گندله سازی شماره ۲ با ظرفیت تولید سالیانه ۵ میلیون تن و با سرمایه گذاری حداقل برآوردی ۲۰، ۵ میلیون یورو در قالب درون شرکتی چادرملو.

پروژه احداث مگامدول آهن اسفنجی به ظرفیت ۲.۲ میلیون تن در سال با مخارج سرمایه‌ای حداقل برآوردی ۱۶۰ میلیون یورو در قالب درون شرکتی چادرملو.

احداث کارخانه اکسیژن با مخارج سرمایه‌ای حداقل برآوردی ۱۴ میلیون یورو در قالب درون شرکتی چادرملو.
آماده سازی و انجام اکتشاف مقدماتی، تفصیلی و اجرای عملیات باطله برداری دستیابی به توده معدنی در معدن ۱۹ D با همراهی و مشارکت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق.

پروژه احداث ۲ واحد ۱۰ مگاواتی نیروگاه خورشیدی شرکت در منطقه به آباد و اردکان، با سرمایه گذاری هر واحد ۵،۵ میلیون یورو در قالب درون شرکتی - سی پی جی پارس.

پروژه احداث کارخانه تولید فرو آلیاژ‌ها (فرو منگنز ۲۰،۰۰۰ تن، فرو منگنز پر کربن بیش از ۲ درصد وزنی ۳۰،۰۰۰ تن و فروسیلیس یا سیلیکون بیش از ۵۵ درصد وزنی ۱۵،۰۰۰ تن) در سال و با سرمایه گذاری برآوردی ۴۵،۸۷ میلیون یورو در قالب درون شرکتی چادرملو.

پروژه احداث کارخانه تولید انواع آجر نسوز، اجرام و اشکال ویژه با ظرفیت ۱۴۰ هزار تن مواد اولیه فرآوری شده ۳۱۰ هزار تن و قطعات ویژه ۴۳ هزار قطعه در سال و با سرمایه گذاری حداقل برآوردی ۱۹۰ میلیون یورو در قالب درون شرکتی سی پی جی پارس.

مشارکت در حمل و نقل ریلی برای تأمین زیرساخت‌های حمل مواد اولیه و محصولات با سرمایه گذاری حداقل برآوردی ۵۳ میلیون یورو در قالب تأسیس شرکت جدید.

احداث کارخانه ممبران با ظرفیت تولید ۵۰،۰۰۰ عدد در سال با سرمایه گذاری حداقل برآوردی ۳۶ میلیون یورو در قالب درون شرکتی سی پی جی پارس.

احداث کارخانه تولید دو میلیون تن ورق نورد گرم (با ظرفیت کوره ۲۰۰ تنی) در قالب تأسیس شرکت جدید در منطقه اردکان یزد با مخارج سرمایه‌ای حداقل برآوردی ۵۰۰ میلیون یورو.

مشارکت در پروژه‌های اکتشاف و استخراج معادن جدید در منطقه و خارج از منطقه به منظور دسترسی به منابع معدنی پایدار در شرکت با مخارج سرمایه‌ای حداقل برآوردی ۲۸۰ میلیون یورو.

احداث کارخانه مگامدول آهن اسفنجی ۱.۲ میلیون تنی در استان اردبیل با مشارکت شرکت‌های سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، فولاد مبارکه اصفهان و ایریتک با مخارج سرمایه‌ای حداقل برآوردی ۱۱۰ میلیون یورو.

مشارکت در پروژه‌های فولادی مطرح شده در جنوب کشور (مشتمل بر چابهار، هرمزگان، قشم).
احداث کارخانه سرباره در مجتمع صنعتی به ظرفیت ۱۰۰ هزار تن با مخارج سرمایه‌ای حداقل برآوردی ۱۷ میلیون یورو در قالب تأسیس شرکت جدید.

احداث کارخانه رمقگیری از باطله‌های سنگ آهن کم عیار به ظرفیت ۵۰۰ هزار تن در سال با مخارج سرمایه‌ای حداقل برآوردی ۱،۰۰۰ میلیون یورو.

ابلاغ قرارداد احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی به مبلغ ۲۴۵ میلیون یورو با کنسرسیوم شرکت‌های گروه مپنا.

سوالات مطرح شده در مجمع:


۱۵۰ میلیارد تومان هزینه‌های اجتماعی صرف چه مواردی شده است؟ این مبلغ نسبت به سود کل شرکت به ازای هر سهم ۵ ریال بوده است، با توجه به اینکه شرکت هزینه‌هایی را بر استان و مردم این شهر تحمیل می‌کند، این هزینه صرف درمان، ورزش، محیط زیست، جاده سازی و... شده است.

شرایط خط انتقال لوله آب به یزد چه بوده است؟ شرکت سالیان است که از آب استان یزد استفاده می‌کرده است، لذا در حال حاضر شرکت آب مازاد داشته و در صورت نیاز در ازای دریافت مبالغی آب به استان یزد داده خواهد شد.

در طرح‌های شرکت احداث ۴ نیروگاه بوده و مازاد بر نیاز شرکت می‌باشد، توجیه این طرح‌ها چیست؟ مجموع برق مصرفی در طرح‌های توسعه‌ای شرکت حدود ۱.۸۰۰ مگاوات خواهد شد، شاید شرکت ۱۰۰ الی ۲۰۰ مگاوات برق اضافی داشته باشد، در حال حاضر فروش برق به صرفه نبوده و شرکت بر مبنای زیر ساخت ایجاد شده توسعه مناسب نیز انجام خواهد شد.

در انتها به ازای هر سهم ۱.۵۹۰ ریال سود تقسیم گردید، موسسه حسابرسی وانیا نیک تدبیر به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت انتخاب گردید.

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده